Home

Even voorstellen!

LYSETTE RAVENSHORST

MANAGER . SALES . SERVICE .

SELF-STORAGE . MEDIA

Even voorstellen!

Vrolijk en enthousiast! Zo zou ik mezelf het beste kunnen omschrijven, maar met slechts twee woorden doe ik mijzelf zeker te kort. Ik ben van nature positief ingesteld en servicegericht.

Door mijn open en extraverte karakter leg ik gemakkelijk contact en dat komt mij bij mijn dagelijkse werkzaamheden als vestigingsmanager in de Selfstorage branche goed van pas!

Iedere dag ontmoet ik nieuwe mensen in verschillende fases van hun leven. Daar zitten hele mooie verhalen bij, maar ook mensen in hele vervelende situaties. Mijn voldoening haal ik uit het goed helpen van al deze mensen, een luisterend oor bieden en meedenken, zodat ze uiteindelijk allemaal met een goed gevoel en een passende oplossing de deur uit lopen. Daar word ik blij van!

'Can do'-mentaliteit met oog voor klantbeleving

Een goede werkethiek heb ik van jongs af aan vanuit huis meegekregen. Ik hou van werken en haal hier dan ook veel voldoening uit. Werken doe ik het liefst zo effectief en resultaatgericht mogelijk, ik werk gestructureerd en nauwkeurig en presteer onder druk zelfs nog beter dan zonder. Ik ben totaal niet bang om de handen uit de mouwen te steken om iets gedaan te krijgen. Mijn 'CAN DO' mentaliteit met realistische kijk op de wereld, in combinatie met mijn brede kennis van zaken hebben me binnen meerdere bedrijven al veel en ver gebracht.

 

Binnen de selfstorage branche sta ik op deze manier perfect mijn 'mannetje' als vestigingsmanager. Het afgelopen jaar had ik de eer om een nieuwe vestiging van ALLSAFE Mini Opslag in Enschede te mogen openen. Een bijzondere ervaring en een grote uitdaging, aangezien ik net om de hoek kwam kijken bij dit bedrijf. Maar wat was dat leuk om te doen!

Een echte kick om alle hectiek die bij het opleveren en openen van een nieuw vestiging komt kijken in goede banen te leiden.

Ondertussen draait de vestiging alsof ze nooit anders heeft gedaan en hebben we een jong en super enthousiast team, die ik dagelijks mag aansturen en inspireren. Mijn werkzaamheden zijn verder heel divers en bestaan niet alleen uit het verhuren van opslagruimtes en het correct verwerken van de bijkomende administratie. Ook het onderhoud van het pand en de schoonmaak behoren tot onze taken. Ook een stukje marketing en het koud benaderen van de zakelijke markt is onderdeel van ons takenpakket, maar uiteindelijk draait alles wat we doen om de klant en de klantbeleving.

Wij dienen ons goed te beseffen dat een goede klantbeleving in dit tijdperk van online sharing op social media goud waard is. Mijn advies is dan ook: 'Ontvang iedere klant opnieuw met een lach en open armen. Geef hen het gevoel dat ze de eerste en belangrijkste zijn. Maak geen onderscheid. Excelleer in het op maat bedienen van alle klanten, groot en klein. Durf te vragen, luister en denk mee en zet die stap extra!'

Creëer ambassadeurs voor het leven en word beloond met de beste reclame die er bestaat en nog gratis ook... Mond-tot-mond reclame!

 

Gelukkig voelen mensen zich snel op hun gemak bij mij en ik bied graag een luisterend oor. Tijdens het verkoopproces speel ik handig in op de situatie en voelt het in orde maken van de huurovereenkomst als een logisch gevolg van het gesprek en de aangeboden oplossing. Geen moment hebben mensen het idee betrokken te zijn in een verkoopproces. Als zij vervolgens tevreden, met een lach en een opgelucht gevoel de balie verlaten, omdat ze een geweldige oplossing hebben gevonden, dan word ik daar blij van.

 

Klaar staan voor elkaar

Ook collega's weten mij altijd goed te vinden en noemen me soms gekscherend 'het wandelende handboek'. En dat klopt wel aardig. Bijna alle informatie die tot mij komt probeer ik te onthouden, of dit nou een naam is of de afhandeling van een bepaalde procedure. Huurders waarderen het bijzonder als je nog hun naam weet en hen hiermee aanspreekt.

Maar ook collega's maken dankbaar gebruik van mijn parate kennis. Zo word Ik vaak gebeld met vragen over werkwijzen, of ter bevestiging in een ongebruikelijke situatie of gewoon als luisterend oor.

Het onderlinge contact tussen collega's (op vestigingen alsmede het hoofdkantoor) vind ik bijzonder belangrijk. Ondanks dat we over vele locaties verdeeld zijn, dienen we te werken als één en te functioneren als een grote familie. Dat laatste blijkt, net als in gewone families, niet altijd helemaal vlekkeloos te verlopen. Het schort nog weleens aan de communicatie, maar ook dat heeft zo zijn charmes en zie ik als een uitdaging. Om de communicatie te verbeteren, bel ik met regelmaat met collega's. Dat zorgt voor verbintenis Ook extra werk overnemen van drukke vestigingen beschouw ik als normale gang van zaken, maar dat blijkt niet overal zo te zijn. Samen kom je verder. En af en toe is het gewoon prettig om ervaringen te delen met je collega's, daar leer je alleen maar van.

 

Problemen zijn er om opgelost te worden, is een van mijn motto's. Bij technische problemen probeer ik altijd eerst zelf de oorzaak te achterhalen en het probleem om te lossen. Ik krijg weleens te horen dat ik te veel zelf afhandel, maar Enschede ligt over het algemeen ook ver van de oplossing als er een monteur uit het westen van Nederland dient te komen. Maar wat de situatie ook is, in alle gevallen treed ik zo adequaat mogelijk op. Ik beoordeel de situatie, kijk wat er nodig is en handel daar naar.

Dat geldt ook bij huurders met gedrags- en/of betalingsproblemen; ik blijf kalm, communiceer duidelijk en sturend. Uiteindelijk begrijpt iedereen snel de boodschap en weten ze waar ze aan toe zijn en wat ik van hen verwacht.

Studie of Self-storage

Mijn hbo studie 'Toegepaste Kunst en Techniek' met de afstudeerrichtingen 'Multimedia Management', 'Videostyling en Postproduction' en 'Crossmedia en Formatdevelopment' heb ik uiteindelijk niet afgerond. Een verplichte stage van 6 maanden in het vierde studiejaar viel helaas niet te combineren met mijn werk bij City Box. Ik stond dus voor een keuze: mijn vaste baan opgeven en mijn opleiding afronden (met een kleine kans op een baan) of fulltime aan het werk blijven in een opkomende branche met goede toekomstperspectieven. Een branche die ik ondertussen al in mijn hart had gesloten.

Van mijn keuze om bij City Box aan het werk te blijven, heb ik nooit een minuut spijt gehad.

Leren en leren onderscheiden

Het stoppen met de opleiding betekende niet dat ik was uitgeleerd. Bij City Box kon ik beginnen aan de interne opleiding tot vestigingsmanager en deze heb ik met goed gevolg afgerond. Mijn ondernemersschap en commerciële drive heb ik in de jaren erna verder ontwikkeld, door actief deel te nemen netwerkavonden en door lid te worden van Ondernemers in Bedrijf. Verder hebben wij als team lokaal veel samenwerkingen opgezet met ondernemers. Zo stonden we meerdere malen op de woonbeurs en Business Meets Twente. Ook namen we jaarlijks deel aan de Lichtparade en Carnavalsoptocht in Hengelo met eigen handgemaakte reclamepraalwagen. Ieder jaar weer een hoogtepunt in ons marketingplan. Ook was ik online actief met het up to date houden van meerdere kanalen, waaronder Twitter, Facebook en Google+.

Maandelijks stonden wij in Hengelo in de top 3 van 23 vestigingen qua klanttevredenheid. Wij waren als team bijzonder trots op onze hoge klantwaardering van gemiddeld 8,7 (onafhankelijk gemeten door Klantcontactmonitor onder zowel nieuwe als vertrekkende huurders).

Het was de kroon op ons werk en wij haalden hier veel voldoening uit.

Met onze services onderscheidden wij ons van de concurrentie en dat bleef niet onopgemerkt. Wij hadden niet alleen de intentie en de drive om de beste te zijn, maar wij lieten dat ook zien, door het simpelweg gewoon te doen.

 

Overname

In juli 2015 werd City Box, de toenmalige nummer 2 van Nederland, overgenomen door de marktleider Shurgard Self Storage. Een dochteronderneming van de grootste Amerikaanse aanbieder in selfstorage, Public Storage. Een reus in de markt, een echte gigant.

Kortom een nieuwe uitdaging in dezelfde branche, maar in een totaal onbekende markt (Apeldoorn) en met een 180 graden draai in denk- en werkwijze: van klantgericht naar productgericht werken.

Efficiënt werken werd vervangen door uniformiteit in procedures en het helpen van de klant werd in standaard scripts verwoord, zonder mogelijkheid tot afwijken en een eigen inbreng.

De vestiging in Apeldoorn groeide onder het bewind van 'de twee dames' binnen een paar maanden uit naar de volste in de regio met een bezetting van bijna 95%. Daarmee lieten we zien dat ook met een productgerichte werkwijze succes is te behalen. Echter het niet kunnen laten horen van mijn stem en het verdwijnen in de massa, viel me zwaar. We waren niet de grootste, maar wel de volste vestiging in het oosten van Nederland, maar het plezier en de voldoening waren er niet. Nee, dit was niet mijn werkwijze waar ik mijn ziel en zaligheid in kwijt kon. Tijd voor iets anders!

 

Lang heb ik niet hoeven zoeken. Via de oud directeur van City Box werd ik gewezen op de vacature bij ALLSAFE Mini Opslag. Daar kreeg ik een geweldige kans aangeboden: het opstarten van een nieuwe vestiging in Enschede. Natuurlijk kon ik dit niet laten schieten. Eind juni hebben wij met veel enthousiasme de deuren geopend van de grootste opslagfaciliteit in Twente.

 

Home sweet home

Sinds 2009 zijn mijn partner Jeroen en ik samen. Na eerst een jaar in het pitoreske stadje Rijssen te hebben gewoond, hebben wij in 2010 onze huurwoning verruild voor een koopwoning in mijn geboortedorp Nijverdal.

In Groot Lochter wonen we nu alweer jaren met veel plezier. Dit plezier deelden wij de afgelopen jaren met onze hond en mijn maatje for life: Dribbel. Een prachtige Border Collie - Appenzeller kruising die ik in 2007 in huis heb genomen. De afspraak bij de dierenarts om hem in te laten slapen was op dat moment door de toenmalige eigenaresse al gemaakt. Hij zou agressief en onhandelbaar zijn. Gelukkig zag ik wat anders: een onzekere hond met weinig kwaad in zin. Helaas hebben wij vorig jaar afscheid van onze lieve 'Dribs' moeten nemen na 12 prachtige jaren. Hij was op drie weken na 16 jaar en tot op de laatste dag aan toe heeft hij gerend alsof het een jonge hond was. Altijd vrolijk, altijd aanwezig. We missen onze trouwe viervoeter en maatje nog iedere dag.

Door de lange dagen van Jeroen, die sinds 2013 werkt als ZZP'er in de bouw en mijn lange dagen in Enschede, hebben wij helaas besloten dat een nieuw maatje vooralsnog niet te combineren valt met onze werkstijl. Een hond heb je niet om thuis opgesloten te laten zitten. Die verdient al je tijd en aandacht en dat kunnen wij momenteel niet geven.

 

Vrije tijd

De belangrijkste vrije tijd besteding is toch wel familie. Met 3 neefjes en 4 nichtjes hoeven wij ons nooit te vervelen. Tante Sette zijn is het beste wat me ooit is overkomen. Voor de drieling van mijn broertje, maar ook de neefjes en nichtjes van Jeroens kant. Plezier alom!

In mijn vrije tijd probeer ik zoveel mogelijk tijd vrij te maken voor vriendinnen en muziek. Het zelf maken van muziek doe ik al jaren niet meer, maar met vriendinnen muziek beluisteren en optredens bezoeken, is door de jaren heen alleen maar belangrijker geworden. Even weg, er tussenuit en tijd voor elkaar.

Bij elkaar op de koffie gaan is tegenwoordig al een hele missie, maar als het nodig is vinden we uiteindelijk altijd wel een weg. Zo proberen we toch regelmatig iets te plannen, maar zijn er ook periodes van weken of maanden, waarbij we genoegen moeten nemen met wat berichtjes over de app. Gelukkig weten en begrijpen we dat van elkaar en is het niet erg, ook dat hoort bij vriendschap.

Mijn andere liefde, die voor tekenen en schilderen, heb ik door de lange werkdagen op een laag pitje gezet. Het atelier doet de laatste maanden meer dienst als opslagruimte.

In plaats van kwasten en grote doeken, pak ik het tegenwoordig iets kleiner aan met een boekje, zittend op de bank, en wat pennen en stiften. Het vol maken van een art-journal is mijn laatste creatieve uitspatting, die gelukkig niet zo tijdrovend is als schilderen.

Toch jeuken mijn vingers alweer, dus ik zal er binnenkort toch aan moeten geloven... opruimen. Misschien dat ik dan toch maar eens moet overwegen wat opslagruimte te huren haha! ;)

Naam: Lysette Ravenshorst

Geboortedatum: 22 juli 1981

Nationaliteit: Nederlands

Woonplaats: Nijverdal

Tel: +31 (0)6- 203 503 96

Email: mail@lysette.nl

LinkedIn: lysetteravenshorst

 

Lid van: Ondernemers in Bedrijf

BHV met AED reanimatie

RIJBEWIJS B in bezit van auto

  • Afmaker: gestructureerd, resultaat- en oplossingsgericht;
  • Verankeraar: doelmatig, nauwkeurig en betrouwbaar;

 

  • Verantwoordelijk;
  • Realistisch;
  • Commercieel;
  • Efficiënt;
  • Relatiebeheer;
  • Servicegericht;
  • Samenwerken;
  • Helicopterview;
  • Structureren;
  • Initiatief;
  • Sensitief;
  • Motiveren;
  • Feedback geven;

WERKERVARING

Klik op: WERKERVARING voor foto's en een uitgebreide lijst met werkzaamheden.

VESTIGINGSMANAGER ENSCHEDE

ALLSAFE Mini Opslag 2017 - heden

EIGEN ZAAK

Visser Betonvloeren 2013 - heden

Customer Care Advisor - Internet Bankieren

Sitel afdeling ABN AMRO 2006 - 2007

DIVERSE BAANTJES - tot 2006

AC Hotel en Restaurant Holten - medewerker algemene dienst

Hotel Restaurant De Uitkijk - afwashulp

Zonweringbedrijf Atelier Noord Oost Nederland - productie

Thuiszorg Oost Nederland - schoonmaak (A-hulp)

Twenteborg Ziekenhuis Almelo - Operatie assistent

STORE MANAGER APELDOORN

Shurgard Self-storage 2015 - 2017

RELIEF MANAGER ZUID OOST NEDERLAND

City Box 2010

VESTIGINGSMANAGER HENGELO

City Box 2008 - 2015

STUDENTENASSISTENT - Human Information Design & Strategy

Chr. Hogeschool Saxion 2008 - 2009

EDITOR / CAMERAVROUW

Lokale omroep Hellendoorn 2008 - 2011

CONTACT DETAILS

 

 

mail@lysette.nl

 

+31 (0)6 203 503 96

OVER LYSETTE RAVENSHORST PORTFOLIO SITE

 

Informatie op deze site mag niet vermenigvuldigd, gekopieerd of onrechtmatig gebruikt worden. Misbruik wordt bestraft.

Copyright 2018 @ Lysette Ravenshorst

All Rights Reserved